"Jestem jak rzeka Yamuna. Błogosławieństwo, miłość i uczucia płyną z mojego serca. Są one płynne i stale płyną. Nic nie może zatrzymać przepływu rzeki Yamuny.. Ja również taki jestem. Błogosławieństwo, miłość i uczucia wypływają ze mnie tak po prostu. Czekam na wszystkich moich uczniów, w dowolnym miejscu na świecie aby przyszli do tego brzegu Yamuny, pić, pić i pić, i aby byli zadowoleni. Płynę tak czy inaczej, czy oni przyjdą czy nie, ale jeśli oni przyjdą i napiją się to będą tak szczęśliwi... mam taką nadzieję że przyjdą. " ~ Srila BV Narayana Maharaja

niedziela, 23 stycznia 2011

Darszan z Śrila Narayana Maharaja Badger, Kalifornia: 17 maja 2003













[Podczas darszanu w Badger, w maju 2003 r., część starszych wielbicieli przyszła do Śrila Narayana Maharaja, aby wyrazić swoje obawy, że w przyszłości w Jego sandze, po Jego odejściu z tego świata, nie wszystko będzie się dobrze układać. Mieli oni kilka propozycji. Oto niektóre wymiany zdań, które miały miejsce podczas tego darszanu:]

[Wielbiciel:] Chcemy przedstawić nasze wnioski i zalecenia.

[Śrila Narayana Maharadża:] Jestem już stary, i w każdej chwili mogę odejść. Ale nie jestem specjalnie zaniepokojony. Znam Kala (uosobienie czasu). Teraz możecie iść i podyskutować, i poczynić propozycje. Ale nie róbcie tego w nastroju kontroli. Starajcie się zawsze robić wszystko z miłością i uczuciem.

Jeszcze jedną rzecz powinniście wiedzieć. Nie powinniście się niepokoić, jeśli ktoś przychodzi i odchodzi. Słyszałem, że w czasach Śrila Prabhupada Bhaktisiddhanta Saraswati Thakura tysięce przychodziło i odchodziło. W czasie mojego Guru Maharaja, tak wielu ekspertów i bardzo uczonych, inteligentnych osób przychodziło i odchodziło. Znaliście Śrila Bhaktivedanta Swamiego Maharaja - tysiące przyszło, odchodzą i będą przychodzić. Nikt nie może nic z tym zrobić. Więc nie powinniśmy próbować, tylko powinniśmy starać się z tym pogodzić.

Chcę, abyśmy utworzyli pewne komisje do dystrybucji książek i publikacji oraz do pracy społecznej, ponieważ bez pracy społecznej nie będziemy mieć aprobaty rządu w Indiach, czy gdziekolwiek. W tym życiu, będziemy musieli również pracować społecznie - jak karmienie biednych, rozdawanie odzieży, rozdawanie lekarstw, pomaganie dzieciom i tworzenie szkół. Powinniśmy poczynić pewne propozycje.

[Wielbiciel:] To, co mówisz o Kala (czynniku czasu) oraz wpływie Kala - większość starszych wielbicieli również to widziała.

[Śrila Narayana Maharadża:] Nie, tak jak ja.

[Wielbiciel:] Ty widziałeś to miliony razy więcej.

[Śrila Narayana Maharadża:] Mam trochę realizacji. Powinieneś myśleć, że mam setki razy więcej niż ty; nie powinieneś zatem myśleć, że Twoja opinia jest tak ważna.

[Wielbiciel:] Niektórzy starsi wielbiciele obawiają się o pracę, którą zrobiłeś, w naszym imieniu i dla całego świata. Będziemy się, troszczyć aby była ona zachowana, teraz i w przyszłości na tyle na ile to możliwe. Jednak Kala może przyjść i zmienić to wszystko.

[Śrila Narayana Maharadża:] Wiem, że tego chcesz, ale jeśli nie będziesz rozwijał własnej świadomości Kryszny, nigdy nie będziesz w stanie nic zrobić. Więc staraj się rozwijać.

[Wielbiciel:] Potrzebujemy tej sangi aby się rozwijać. Przez tak wiele lat staraliśmy się praktykować na własną rękę, a teraz udało nam się znaleźć dom, w którym możemy mieć wielbicieli o podobnych poglądach, więc jesteśmy zatroskani.

[Śrila Narayana Maharadża:] Wiem, że będziecie się starać, ale w końcu zobaczycie: "Oh, zero". Wiem to. Ten świat jest kontrolowany przez Kala (czas) i Kali-yugę. Kali-yuga nie da ci uprawnień do tych wszystkich dobrych rzeczy. Będziesz miał plan, a po chwili jego rezultat będzie zerowy.

[Wielbiciel:] Mimo to powinniśmy spróbować?

[Śrila Narayana Maharadża:] Powinniście spróbować. Próbowanie oznacza bhakti. Ale ja nigdy nie chciałem aby zasady i przepisy regulowały bhakti. Niektóre osoby siłą próbują udzielać lekcji i kontroli innych wielbicieli, poprzez wykopanie ich z misji. Powiedziałem im, że jest to przeciwne bhakti. Kiedy nie chcieli posłuchać mojej rady, powiedziałem im, że lepiej dla mnie będzie gdy ustąpię; a ciągle jeszcze pomagam na wszystkie sposoby. Teraz jestem zadowolony.

Spróbuj sobie uświadomić. Angażuj się w bhajana i nie uczestnicz zbyt wiele w tych sprawach. Ja nigdy nie jestem w to zaangażowany.

Powinieneś uświadomić sobie, mój nastrój,  a jeśli go nie zrealizujesz to będziesz miał tyle kłopotów. Służyłem moim Guru trochę, i dlatego robiłem trochę bhajana. Dlatego mogę pogodzić te wszystkie rzeczy, i nigdy nie staję się nieszczęśliwym. Nigdy nie byłem nieszczęśliwy w całym moim życiu.

[Wielbiciel:] Więc mówisz, że możemy spróbować, ale nie powinno to przeszkadzać naszej bhakti.

[Śrila Narayana Maharadża:] Tak powinieneś to zrobić, a wówczas ja będę szczęśliwy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz